جملات ارتباط با مشتری (باید ها و نبایدها)
جملات ارتباط با مشتری، لحن مثبت و گفتار نیک در ارتباط با مشتری اهمیت خاصی دارد. به کار بردن عبارت و واژه های نادرست در ارتباط با مشتری در تجربه از خرید تاثیر منفی می گذارد.
با بیان جملات مشتری پسند و عبارت جذاب در شناخت ارزش کسب و کار تاثیر بسزایی دارد و به کار بردن جملات اشتباه شانس افزایش فروش و معامله را کاهش می دهد.
شما می توانید با یادداشت جملات مشتری مداری در موقع نیاز برای ارتباط با مشتری از آنها استفاده کنید. همچنین از این جملات هنگام PR و یا تبلیغات پیامکی از آن استفاده کنید.
آشنایی با نحوه ارتباط با مشتری جزء اصلی کسب و کارهاست تا با کوچکترین عمل و حرف نادرست باعث فراری شدن مشتری نشوید؛ بلکه باید با روش ها و جملات ارتباط با مشتری موجب جلب اعتماد و جذب مشتری در کسب و کارتان شوید.
در این مقاله همراه ما باشید تا با مطرح کردن جملات مشتری پسند و ارتباط با مشتری شما را با مشتری مداری که موجب جذب مشتری و سود و درآمد بیشتر شود آشنا کنیم.
به مشتریان چه چیزی بگوییم؟
قبل از هرچیزی برای اینکه مشتری را چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین متقاعد به خرید کنید، باید ارتباط صحیح با مشتری را بدانید تا جلوی فرار مشتری را بگیرید. با شناخت انواع مشتری باید با هر مشتری متناسب با ویژگی های که دارد ارتباط برقرار کنید.
در این قسمت برای ارتباط با مشتری و بیان جملات مشتری پسند نکاتی را برای شما مطرح می کنیم که در ارتباط با مشتری و جلب اعتماد مشتری تاثیر بسیاری دارد.
- از اسم مشتری برای مکالمه استفاده کنید.
- شفاف و واضح صحبت کنید.
- از مشتری تشکر کنید.
- با لحن مثبت صحبت کنید.
- به موقع به مشتری پاسخ دهید.
- اشتباه خود را بپذیرید.
- درپاسخ به سوالات مشتری صداقت داشته باشید.
- در جواب به مشتری از گفتن حاشیه بپرهیزید.
جملات ارتباط با مشتری در شروع مکالمه
از آنجایی که شروع مکالمه بخش مهمی در ارتباط با مشتری است جملات ارتباط با مشتری در شروع مکالمه باید تجربه مثبت برای مشتری ایجاد کند. در بیان جملات ارتباط با مشتری باید به این نکات دقت کنید تا تاثیر مثبتی برای مشتری داشته باشید.
- ظرفیت پیامک فقط 160 کاراکتر است کوتاه و مختصر پیام دهید.
- از نام مشتری در پیامک استفاده کنید.
- واضح و روشن پیام دهید تا مشتری منظور شما را متوجه شود.
- با زبانی مثبت و دوستانه پیام دهید تا مشتری احساس راحتی کند.
در این قسمت نمونه متن هایی برای ارتباط با مشتری از طریق تلفن و یا ارسال پیامک انبوه را برای شما مطرح می کنیم.
جملات مشتری پسند در نظرسنجی
جملات مشتری پسند برای ارتباط با مشتری باید بگونه ای باشد که مشتری احساس کند نظر او ارزشمند است و به آن اهمیت داده می شود و مشتری را به شرکت در نظرسنجی پیامکی تشویق کند. نکاتی که باید در نوشتن جملات ارتباط با مشتری در نظرسنجی رعایت کنید شامل موارد زیر است.
- جملات کوتاه و مختصر استفاده کنید.
- به مشتری اطمینان دهید نظرش ارشمند است.
- از مشتری برای شرکت در نظرسنجی تشکر کنید.
در اینجا چند نمونه جملات مشتری پسند در نظرسنجی از مشتری را برای شما مطرح می کنیم.
جملات ارتباط با مشتری در هنگام نارضایتی مشتری
دقت کنید که نارضایتی مشتری نشان از تجربه منفی مشتری است و به همین دلیل مهم است تا با درک و جملات ارتباط با مشتری با او ارتباط برقرار کنید و برای بیان جملات مشتری پسند در هنگام نارضایتی مشتری به این نکات دقت کنید.
- آرامش خود را حفظ کنید و مودب باشید.
- به نگرانی های مشتری گوش دهید.
- مسولیئت مشکل را بپذیرید.
- راه حل برای مشکل ارائه دهید.
- از مشتری برای بازخورد و زمانش تشکر کنید.
در اینجا چند نمونه متن برای ارتباط با مشتری در هنگام نارضایتی را برای شما مطرح می کنیم.
جملات مشتری مداری برای تشکر از مشتری
یکی از مهم ترین اصل مشتری مداری تشکر از مشتری است. تشکر از مشتری نشان می دهد کسب و کار شما قدردان حمایت مشتری است. در نوشتن جملات مشتری مداری برای تشکر از مشتری باید به این نکات دقت کنید تا بهترین جمله را برای تشکر ارسال کنید.
- متن تشکر کوتاه و ساده باشد.
- به اسم مشتری در متن تشکر اشاره کنید.
- صادق باشید تا مشتری صداقت شما را احساس کند.
در اینجا چند نمونه متن برای تشکر از مشتری را برای شما مطرح می کنیم.
جملات ارتباط با مشتری برای تخفیف به مشتری
جملات ارتباط با مشتری برای تخفیف به مشتری باید کوتاه و مختصر و مفید باشد و با لحنی صمیمی و دوستانه بیان شود تا مشتری احساس ارزشمندی کند. جملات مشتری مداری برای تخفیف باید به گونه ای باشد که مشتری راضی باشد و به کسب و کار شما آسیب نزند. در ادامه چند جملات ارتباط با مشتری برای تخفیف را برای شما مطرح می کنیم.