جملات ارتباط با مشتری (باید ها و نبایدها)

جملات ارتباط با مشتری (باید ها و نبایدها)

 

جملات ارتباط با مشتری، لحن مثبت و گفتار نیک در ارتباط با مشتری اهمیت خاصی دارد. به کار بردن عبارت و واژه های نادرست در ارتباط با مشتری در تجربه از خرید تاثیر منفی می گذارد.

با بیان جملات مشتری پسند و عبارت جذاب در شناخت ارزش کسب و کار تاثیر بسزایی دارد و به کار بردن جملات اشتباه شانس افزایش فروش و معامله را کاهش می دهد.

شما می توانید با یادداشت جملات مشتری مداری در موقع نیاز برای ارتباط با مشتری از آنها استفاده کنید. همچنین از این جملات هنگام PR و یا تبلیغات پیامکی از آن استفاده کنید.

آشنایی با نحوه ارتباط با مشتری جزء اصلی کسب و کارهاست تا با کوچکترین عمل و حرف نادرست باعث فراری شدن مشتری نشوید؛ بلکه باید با روش ها و جملات ارتباط با مشتری موجب جلب اعتماد و جذب مشتری در کسب و کارتان شوید.

در این مقاله همراه ما باشید تا با مطرح کردن جملات مشتری پسند و ارتباط با مشتری شما را با مشتری مداری که موجب جذب مشتری و سود و درآمد بیشتر شود آشنا کنیم.

ارتباط با مشتری

به مشتریان چه چیزی بگوییم؟

قبل از هرچیزی برای اینکه مشتری را چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین متقاعد به خرید کنید، باید ارتباط صحیح با مشتری را بدانید تا جلوی فرار مشتری را بگیرید. با شناخت انواع مشتری باید با هر مشتری متناسب با ویژگی های که دارد ارتباط برقرار کنید.

آیا به دنبال راهی سریع، ساده و جذاب برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و انبوه هستید؟ 🤔

در این قسمت برای ارتباط با مشتری و بیان جملات مشتری پسند نکاتی را برای شما مطرح می کنیم که در ارتباط با مشتری و جلب اعتماد مشتری تاثیر بسیاری دارد.

  • از اسم مشتری برای مکالمه استفاده کنید.
  • شفاف و واضح صحبت کنید.
  • از مشتری تشکر کنید.
  • با لحن مثبت صحبت کنید.
  • به موقع به مشتری پاسخ دهید.
  • اشتباه خود را بپذیرید.
  • درپاسخ به سوالات مشتری صداقت داشته باشید.
  • در جواب به مشتری از گفتن حاشیه بپرهیزید.

جملات ارتباط با مشتری در شروع مکالمه

از آنجایی که شروع مکالمه بخش مهمی در ارتباط با مشتری است جملات ارتباط با مشتری در شروع مکالمه باید تجربه مثبت برای مشتری ایجاد کند. در بیان جملات ارتباط با مشتری باید به این نکات دقت کنید تا تاثیر مثبتی برای مشتری داشته باشید.

  • ظرفیت پیامک فقط 160 کاراکتر است کوتاه و مختصر پیام دهید.
  • از نام مشتری در پیامک استفاده کنید.
  • واضح و روشن پیام دهید تا مشتری منظور شما را متوجه شود.
  • با زبانی مثبت و دوستانه پیام دهید تا مشتری احساس راحتی کند.

در این قسمت نمونه متن هایی برای ارتباط با مشتری از طریق تلفن و یا ارسال پیامک انبوه را برای شما مطرح می کنیم.

سلام، [نام مشتری]. ما یک تخفیف ویژه برای [محصول یا خدمات] داریم. آیا می‌خواهید بیشتر بدانید؟

سلام، [نام مشتری]. من از [نام شرکت] هستم. ما به دنبال [نوع مشتری] هستیم که بتوانیم به آنها کمک کنیم. آیا می‌خواهید بیشتر بدانید؟

سلام، [نام مشتری]. ما یک محصول یا خدمات جدید داریم که فکر می‌کنم برای شما مفید باشد. آیا می‌خواهید بیشتر بدانید؟

سلام، [نام مشتری] عزیز. ما یک پیشنهاد ویژه برای [خدمات] داریم. آیا می‌خواهید بیشتر بدانید؟

جملات مشتری پسند در نظرسنجی

جملات مشتری پسند برای ارتباط با مشتری باید بگونه ای باشد که مشتری احساس کند نظر او ارزشمند است و به آن اهمیت داده می شود و مشتری را به شرکت در نظرسنجی پیامکی تشویق کند. نکاتی که باید در نوشتن جملات ارتباط با مشتری در نظرسنجی رعایت کنید شامل موارد زیر است.

  • جملات کوتاه و مختصر استفاده کنید.
  • به مشتری اطمینان دهید نظرش ارشمند است.
  • از مشتری برای شرکت در نظرسنجی تشکر کنید.

در اینجا چند نمونه جملات مشتری پسند در نظرسنجی از مشتری را برای شما مطرح می کنیم.

ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود محصولات و خدمات خود هستیم. لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

این نظرسنجی برای جمع‌آوری بازخورد از مشتریان در مورد تجربه خرید آنها از شرکت ما طراحی شده است.

لطفاً نظرات خود را صادقانه بیان کنید. بازخورد شما برای ما بسیار ارزشمند است.

از اینکه وقت خود را برای شرکت در این نظرسنجی اختصاص می‌دهید، سپاسگزاریم.

جملات ارتباط با مشتری در هنگام نارضایتی مشتری

دقت کنید که نارضایتی مشتری نشان از تجربه منفی مشتری است و به همین دلیل مهم است تا با درک و جملات ارتباط با مشتری با او ارتباط برقرار کنید و برای بیان جملات مشتری پسند در هنگام نارضایتی مشتری به این نکات دقت کنید.

  • آرامش خود را حفظ کنید و مودب باشید.
  • به نگرانی های مشتری گوش دهید.
  • مسولیئت مشکل را بپذیرید.
  • راه حل برای مشکل ارائه دهید.
  • از مشتری برای بازخورد و زمانش تشکر کنید.

در اینجا چند نمونه متن برای ارتباط با مشتری در هنگام نارضایتی را برای شما مطرح می کنیم.

متاسفم که اینطور احساس می کنید. می توانم توضیح دهم که چه اتفاقی افتاده است.

من می خواهم این مشکل را حل کنم. چه کاری می توانم انجام دهم تا کمک کنم؟

متاسفم که محصول شما مشکل دارد. لطفاً به من بگویید که چه اتفاقی افتاده است.

من می فهمم. این بسیار ناامیدکننده است. بگذارید ببینم که می توانم چه کار کنم.

آیا می خواهید محصول را تعویض کنید یا بازپرداخت دریافت کنید؟

من برای شما یک مورد جدید ارسال خواهم کرد. به محض رسیدن آن، به شما اطلاع خواهم داد.

جملات مشتری مداری برای تشکر از مشتری

یکی از مهم ترین اصل مشتری مداری تشکر از مشتری است. تشکر از مشتری نشان می دهد کسب و کار شما قدردان حمایت مشتری است. در نوشتن جملات مشتری مداری برای تشکر از مشتری باید به این نکات دقت کنید تا بهترین جمله را برای تشکر ارسال کنید.

  • متن تشکر کوتاه و ساده باشد.
  • به اسم مشتری در متن تشکر اشاره کنید.
  • صادق باشید تا مشتری صداقت شما را احساس کند.

در اینجا چند نمونه متن برای تشکر از مشتری را برای شما مطرح می کنیم.

از اینکه از خدمات [نام سرویس] ما استفاده کردید متشکریم. ما همیشه تلاش می‌کنیم تا بهترین تجربه ممکن را برای مشتریان خود فراهم کنیم.

از خرید شما از [نام محصول] متشکریم. ما خوشحالیم که این محصول توانسته است نیاز شما را برآورده کند.

ما از اینکه انتخاب شما هستیم، بسیار خوشحالیم.

بابت اینکه به ما فرصت دادید تا به شما در [نام مشکل یا نیاز] کمک کنیم، از شما سپاسگزاریم.

بابت خرید [نام محصول/خدمت] از شما سپاسگزاریم.

جملات ارتباط با مشتری برای تخفیف به مشتری

جملات ارتباط با مشتری برای تخفیف به مشتری باید کوتاه و مختصر و مفید باشد و با لحنی صمیمی و دوستانه بیان شود تا مشتری احساس ارزشمندی کند. جملات مشتری مداری برای تخفیف باید به گونه ای باشد که مشتری راضی باشد و به کسب و کار شما آسیب نزند. در ادامه چند جملات ارتباط با مشتری برای تخفیف را برای شما مطرح می کنیم.

از اینکه مشتری ما هستید متشکریم. برای قدردانی از شما، کد تخفیف 20% را برای خرید بعدی خود دریافت کنید.

ما می‌دانیم که قیمت محصولات/خدمات ما ممکن است برای برخی از مشتریان گران باشد. برای کمک به شما در کاهش هزینه‌ها، کد تخفیف 50% را ارائه می‌کنیم.
کد تخفیف : MxaGrn

ما همیشه به دنبال راه‌هایی برای ارائه ارزش بیشتر به مشتریان خود هستیم. برای مدت محدودی، کد تخفیف tamdid10 را برای خرید محصولات/خدمات ما دریافت کنید.

ما می‌خواهیم از شما برای حمایت شما سپاسگزاریم. به همین دلیل، ما یک تخفیف ویژه برای شما در نظر گرفته‌ایم.

سلام، [نام مشتری]. می خواهم به شما اطلاع دهم که ما در حال حاضر یک تخفیف ویژه برای [نوع محصول یا خدمات] ارائه می دهیم. این تخفیف [درصد تخفیف] درصد است و تا [تاریخ انقضا] معتبر است.