مزایا و چرایی تبلیغات پیامکی

چرا باید از پیامک بعنوان ابزار تبلیغاتی و بازاریابی استفاده کنیم؟

 

تبلیغات پیامکی، سریع‌ترین راه برای جلب نظر مخاطبان است بخصوص مخاطبانی که از قبل با کسب‌وکار شما آشنایی دارند.

می‌توانید در عرض چند دقیقه با راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی، به گروهی از افراد دسترسی پیدا کنید. احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این افراد پیامتان را بخوانند و به آن پاسخ مثبت دهند.

اگر مشتاق هستید که در این باره بیشتر بدانید، با پیامک تاوا در این مقاله همراه شوید.

 

تبلیغات پیامکی چیست؟

تبلیغات پیامکی، پیام‌های متنی هستند که بیشتر برای ترغیب گروهی از مخاطبان برای خرید محصول یا استفاده از خدماتتان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حتی گاهی برای معرفی یک برند به افراد، این روش می‌تواند مورد استفاده میباشد. هدف از ارسال پیامک تبلیغاتی این است که گیرنده را درگیر کرده و تحت تاثیر قرار دهیم، از طریق پیام‌های متنی می‌توان متونی شامل تبلیغات محصول یا برند، کدهای تخفیف، کمپین‌ها و جشنواره ها، اخبار، به‌روزرسانی و موارد دیگر را ارسال کرد.

 

چرا باید از سامانه پیامک برای تبلیغات استفاده کنیم؟

دسترسی به افراد می‌تواند به‌سادگی و ارزانی ارسال یک پیام متنی باشد. در حالی که سایر روشهای بازاریابی هزینه زیادی دارد و به سرعت تبلیغات پیامکی قابل اجرا نیستند.

 

دلایل استفاده از تبلیغات پیامکی:

۱. پیامک‌ها 60 الی 98٪ نرخ باز شدن دارند که از نرخ باز شدن ایمیل خیلی بیشتر است.

۲. 85 درصد از مشتریان، اس ام اس را به تماس‌های تلفنی بازاریابان ترجیح می‌دهند.

۳. بازاریابی تلفن همراه به فروش بیشتر کمک می‌کند زیرا مردم بیشتر اوقات تلفن همراه خود را در دست دارند و زودتر متوجه پیام‌های ارسالی و تبلیغاتی می‌شوند.

۴. با بازاریابی پیامکی نرخ پاسخ مشتریان می‌تواند ۱۴ درصد افزایش یابد.

۵. ایجاد کمپین‌های پیامکی سریع و آسان است. در صورت داشتن لیست مخاطبان، می‌توانید یک کمپین را در عرض چند دقیقه راه‌اندازی کنید.

۶. محدوده توجه مردم (که در حال حاضر هشت ثانیه است) هرسال کوتاه‌تر می‌شود؛ بنابراین به کمک این نوع تبلیغات می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان پیام خود را به او منتقل کنید.

۷. دسترسی جهانی دارد. خدمات پیام کوتاه می‌تواند پیام یک برند را در سراسر جهان به هر شخصی که از تلفن همراه استفاده می‌کند، برساند.

۸. فرصت‌هایی را برای مشاغل محلی باز می‌کند. بازاریابان می‌توانند تبلیغات از طریق پیامک را در یک منطقه جغرافیایی خاص مورد هدف قرار دهند.

۹. مقرون‌به‌صرفه است. بازاریابی پیامکی در مقایسه با بازاریابی سنتی مثل تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردی یک روش ارتباطی ارزان است. بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی هزینه‌های خود را هر روز با ارسال sms به‌جای ارسال نامه یا بروشور کاهش می‌دهند. این امر همیشه برای محیط‌زیست ما نیز عالی است!

۱۰. با سایر کانال‌های بازاریابی کار می‌کند و بازاریابان اغلب از آن به‌عنوان مکمل کمپین‌های بازاریابی ایمیلی استفاده می‌کنند. به‌‌عنوان مثال، اگر ایمیلی باز نشده باشد، sms تبلیغاتی می‌تواند این پیام را بر روی تلفن همراه ارسال کند.

۱۱. نرخ اینگیجمنت بالایی دارند و افراد زیادی با آن درگیر می‌شوند و همین امر بازگشت سرمایهٔ (ROI) بیشتری را برای شما می‌آورد.

۱۲. همه مناطق اینترنت پرسرعت یا Wifi ندارند؛ بنابراین، اس ام اس‌ها راه بهتری برای دسترسی به مشتریان شما هستند.

۱۳. ارسال یک پیام شخصی (به مناسبت تولد یا تشکر) در صندوق ورودی مشتری مؤثرتر از یک ایمیل است.

۱۴. تا سال ۲۰۲۳، کاربران تلفن‌های هوشمند به ۴٫۳ میلیارد نفر می‌رسند! مطمئناً شما نمی‌خواهید هدف قرار دادن این بخش عظیم از افراد را از دست بدهید.

 

مقاله پیشنهادی: نکات مهم استفاده از پیامک تبلیغاتی

تبلیغات پیامکی را از کجا شروع کنیم؟

احتمالاً تا این جای مقاله مجاب شده باشید که برای یک استراتژی جامع مارکتینگی، پیامک به‌عنوان یک ابزار ثمربخش، زودبازده و مقرون‌به‌صرفه باید در رأس کار قرار گیرد. به همین منظور به یک پنل ارسال پیامک نیاز دارید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم همین حالا در پنل پیامک تاوا ثبت نام کنید و پس از شارژ پنلخود، پیامک‌های تبلیغاتی خود را سریع ارسال کنید