نکات مهم استفاده از پیامک تبلیغاتی
اکثر کسبوکارهای آنلاین مثل فروشگاههای اینترنتی یا ای-کامرس و کسبوکارهای آفلاین مثل بانکها، رستورانها، مغزه ها و غیره از این نوع تبلیغات استفاده میکنند.
برای رونق بیشتر کسبوکارتان با استفاده از این روش، نکاتی را باید در نظر بگیرید که به هر چه بهتر شدن تبلیغات شما کمک کند و بهره بیشتری از آن ببرید. در ادامه با ما همراه باشید تا این نکات را با هم بررسی کنیم:
۱. متن خود را کوتاه نگه دارید
طول یک پیامک ۷۰ کاراکتر است و شما باید تبلیغات خود را در این چارچوب قرار دهید. برای درک بصری بهتر پیام را به پاراگرافها جدا کنید. پیام متنی با کلمات مناسب و لینک یا دکمه CTA (Call to action)، بسیار مفیدتر از یک متن طولانی و خستهکننده بدون اطلاعات مفید است. برای جذب مشتریان خود، بهتر است یک پیام واضح و مستقیم ارسال کنید.
۲. خلاق باشید
به کلماتی فکر کنید که میتواند تأثیر چشمگیری بر مخاطب شما بگذارد. سعی کنید پیامکهای ارسالیتان جهت ایجاد اعتماد مشتریان، متناسب با الگوی رفتاری آنها شخصیسازی شود. گاهی حتی میتوانید موارد سرگرمی مثل بازی، متنهای تعاملی، نظرسنجی یا مسابقه را نیز به متنهای خود اضافه کنید.
۳. پیامکها را بر اساس وقوع اتفاقات ارسال کنید
در اتفاقات خاص برای مشتریان خود پیامی ارسال کنید. مثلاً روز تولد مشتری، روزهای عید و غیره.
۴. پیامکها را اختصاصی ارسال کنید
در پیامهای خود بهتر است مشتری را با نام کوچکشان خطاب کنید تا حس نزدیکتری با برند شما داشته باشند. مثلاً «محمدرضای عزیز…»
۵. مخاطبان خود را تقسیمبندی کنید
تقسیمبندی به شما امکان میدهد از تبلیغات پیامکی خود ارزش بیشتری کسب کنید. بر اساس جنسیت، سن، کشور و غیره، میتوانید پیامهای متفاوتی برای گروههای خاصی از افراد ارسال کنید. این منجر به اعتماد بیشتر از طرف مشتریان شما و تجربه خرید بهتر برای آنها میشود.
۶. از مشتری برای ارسال پیامک رضایت بگیرید
درست مانند اجازه ورود قبل از وارد شدن به اتاق کسی، شما باید قبل از ارسال پیامک نیز رضایت مشتری را در نظر بگیرید. در صورت عدم رضایت مشتریان از سرویس پیامکی، صندوق ورودی را اسپم نکنید. اگر پیامی را که آنها نمیخواهند ارسال کنید، بیشتر از آنکه کسبوکار خود را تبلیغ کرده باشید، به آن آسیب میرسانید.
۸. در هر پیامک نام تجاری خود را قرار دهید
در هر پیامک نام برند تجاری خود را حتماً قرار دهید تا مشتریان شما را بشناسد.
۹. مشتریان خود را بشناسید
برای تجزیه و تحلیل پایگاه مشتری خود میتوانید از برنامه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) استفاده کنید. به سابقه خرید، جمعیتشناسی و علایق آنها توجه کنید تا بتوانید پیام مناسب را ارسال کنید.
۱۰. زمانبندی ارسال پیامک را در نظر بگیرید
زمان ارسال پیامک را در نظر بگیرید. با استفاده از گزارشهایی که از پنل پیامکی دریافت میکنید میتوانید تحلیل کنید که پیامکهای ارسالی در چه ساعتهایی Deliver شده یا مشتری در چه زمانهایی روی لینک شما کلیک کرده است. بر این اساس میتوانید زمانهای بهتری را برای ارسال در نظر بگیرید.
۱۱. حس فوریت ایجاد کنید
ارسال پیامک همراه با متنی که FOMO (ترس از دست دادن) ایجاد کند یا مشتریان را تشویق به خرید مجدد کند، بسیار سودمند است. میتوانید از برخی از این محرکها استفاده کنید:
- استفاده از کد تخفیف فقط تا…
- قبل از انقضای آن عجله کنید!
- موجود در انبار بهزودی!
- موجودی محدود
اینها احساس فوریت ایجاد میکنند. مردم احساس میکنند در صورت کلیک نکردن، چیز خوبی را از دست میدهند. این امر میتواند ترافیک بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد و فروش را افزایش دهد.
۱۲. ارزشی را به مشتریان ارائه دهید
اگر افراد به شما اجازه دادهاند که تبلیغات خود را به آنها ارسال کنید، باید در مقابل چیزی به آنها پیشنهاد دهید. با ارسال پیامک در مورد فروش ویژه، تخفیف برای مشتریان برتر، جایزه برنده مسابقه، کد کوپن و غیره توجه آنها را جلب کنید.
۱۳. گیرندگان پیامک را تقسیمبندی کنید
مشتریان خود را به گروههای مختلف تقسیمبندی کنید و پیامکهای ارسالی را متناسب با آنها ارسال کنید. بهعنوان مثال، یک پیام تشکر یا خوشامدگویی برای گروههایی از مشتریان که بهتازگی ثبتنام کردهاند و با این کار میخواهید ارزش برند خود را به او ثابت کنید، ارسال کنید. همچنین میتوانید یا یک پیام اطلاعات فروش و تخفیف به گروهی که جزء مشتریان وفادار شما هستند و از قبل با شما آشنایی دارد، بفرستید.
در بخش بعدی، به شما میگوییم چطور با کمک پنل پیامکی رایگان یکتانت، تبلیغات پیامکی را هدفمند اجرا کنید. با کمک این پنل، نیاز نیست مخاطبان را خودتان دستهبندی کنید! فقط کافی است گروه مخاطب نزدیک به مشتری خود را انتخاب کنید. برویم سراغ اطلاعات بیشتر دربارهٔ آن!
تبلیغات پیامکی را از کجا شروع کنیم؟
احتمالاً تا این جای مقاله مجاب شده باشید که برای یک استراتژی جامع مارکتینگی، پیامک بهعنوان یک ابزار ثمربخش، زودبازده و مقرونبهصرفه باید در رأس کار قرار گیرد. به همین منظور به یک پنل ارسال پیامک نیاز دارید.
ما به شما پیشنهاد میکنیم همین حالا در پنل پیامک تاوا ثبت نام کنید و پس از شارژ پنلخود، پیامکهای تبلیغاتی خود را سریع ارسال کنید.